Sprawy studenckie
51 pracodawców vs 1100 kandydatów na targach JobSpot 2016
Rekord poprzedniej edycji pobity! Ponad 1100 studentów i 51 firm z różnych branż w jednym miejscu, 1900 ofert praktyk i staży oraz 500 intratnych propozycji pracy! Za nami czwarta edycja targów pracy JobSpot w Grupie Uczelni VISTULA. Jedno z największych, stołecznych wydarzeń dla poszukujących pracy i praktyk skupiło wiodące firmy i korporacje z różnych branż, w tym banki, biura podróży, agencje doradztwa personalnego, Grupa Hotelowa Orbis, sieć Plus, nc+, Google Campus Warsaw, reprezentantów branży lotniczej czy właściciela marek Zara, Massimo Dutti i Bershka. „JobSpot 2016 pobił wszelkie rekordy! Porównując pierwszą edycję z tegoroczną – czwartą – mamy niesamowity skok. Zaczynaliśmy od 20 firm, a w tym roku pojawiło się ich o 150% więcej, bo aż 51. Cieszy nas również frekwencja wśród samych studentów. Na otwarciu JobSpot aula była wypełniona praktycznie po brzegi” – podsumowuje Anna Plewa, dyrektor ds. współpracy z biznesem i rozwoju studentów Akademii Finansów i Biznesu Vistula w Warszawie.
W dniu targów na terenie kampusu Grupy Uczelni VISTULA pojawiły się tłumy studentów chętnych do rozpoczęcia kariery zawodowej. Uznane krajowe i międzynarodowe firmy doceniły skalę wydarzenia oraz jakość kandydatów:
- Joanna Szabuniewicz, Cabin Crew and Training Manager ARPI Aviation: „Na targach JobSpot jesteśmy już po raz trzeci. Bardzo chętnie współpracujemy z Grupą Uczelni VISTULA, ponieważ chcemy dotrzeć do osób młodych, które swobodnie porozumiewają się językiem awiacji, czyli językiem angielskim”.
- Dorota Kołak, koordynator ds. rekrutacji w nc+: „Uczestniczymy w różnych targach pracy i kariery, jednak do wyboru imprez podchodzimy selektywnie. W JobSpot bierzemy udział po raz pierwszy i proponujemy konkretne oferty pracy na liczne stanowiska”.
- Agnieszka Przasnyska,, specjalista ds. HR w INDITEX (właściciela marek Zara, Massimo Dutti i Bershka): „Największe talenty możemy znaleźć w młodych, energicznych, aktywnych ludziach, którzy poszukują jeszcze swojej ścieżki życiowej. Grupa Uczelni VISTULA jest pięknym miejscem, gdzie możemy znaleźć osoby rozwijające się w różnych kierunkach, znające języki i chcące otwierać się na nowe perspektywy”.
- Łukasz Gajewski, team leader w zespole sprzedaży, Lionbridge: „Jestem zaskoczony tymi targami, widzę, że jest duże zainteresowanie, bardzo dużo studentów. Nasza firma ma profil międzynarodowy, dlatego cieszymy się z licznego udziału studentów zagranicznych”.
- Aleksandra Wodzyńska, Akademia Rainbow: „Udział w targach JobSpot, na których obecni są studenci Szkoły Głównej Turystyki i Rekreacji, pozwala nam spotkać ludzi, którzy kochają turystykę, chcą w turystyce pracować i są dobrze do tego przygotowani”.
W ciągu jednego dnia targów JobSpot przeprowadzono aż 3700 wstępnych rozmów z potencjalnymi pracodawcami, a liczba złożonych CV wyniosła 1000. Jak dodaje Anna Plewa z AFiB Vistula – „Z kilkunastu rozmów z firmami, biorącymi udział w targach wynikła niesamowicie pozytywna rzecz – a mianowicie wszyscy wystawcy zauważyli, że studenci z Grupy Uczelni VISTULA to młodzi ludzie zainteresowani podjęciem pracy, pytający i ciekawi. Nas – organizatorów – niezmiernie cieszą takie opinie”.
Targom JobSpot 2016 towarzyszyły liczne konferencje tematyczne, warsztaty prowadzone przez ekspertów z branży doradztwa personalnego oraz pokazy i konkursy. Część warsztatów – ze względu na wysokie umiędzynarodowienie Grupy Uczelni VISTULA – prowadzona była w języku angielskim. Polsko Ukraińska Izba Gospodarcza, partner strategiczny wydarzenia, udzielała porad studentom zagranicznym na temat uzyskania pozwolenia na pracę w Polsce.
współfinansowane ze środków Unii Europejskiej
Akademia Finansów i Biznesu Vistula
Szkoła Główna Turystyki i Hotelarstwa Vistula