Strategiczne cele edukacji – Gdzie jesteśmy? Dokąd zmierzamy?
Debata na temat problematyki edukacji prowadzona jest przynajmniej od momentu wprowadzenia jej jako zjawiska powszechnego, dostępnego dla każdej osoby zamieszkującej dane państwo. Ożywiona dyskusja trwa do dziś, a jej motorem napędowym są nieustanne zmiany w zakresie szkolnictwa, wprowadzane przez rządzących. Ważnym głosem w tej kwestii była konferencja pt. Strategiczne cele edukacji – Gdzie jesteśmy? Dokąd zmierzamy?, przeprowadzona 9 czerwca 2017 roku w gmachu Akademii Finansów i Biznesu Vistula. Wśród prelegentów znaleźli się wybitni naukowcy z różnych ośrodków akademickich – Państwowej Akademii Nauk, Uniwersytetu Warszawskiego, AFiB Vistula oraz EFRSE. W skład komitetu naukowego weszli, oprócz polskich naukowców, również przedstawiciele uniwersytetów zagranicznych, m.in. z Hiszpanii, Portugalii, Włoch, Litwy, Czech i Rumunii.
Prelegenci konferencji postawili sobie za cel przeanalizowanie kierunków wprowadzanych w Polsce zmian w zakresie edukacji, sposobów ich realizacji i ich wpływu na jakość kształcenia na różnych poziomach. Tematyka ta zbiega się z obszarem zainteresowań innowacyjnego programu Zarządzania Indywidualnym Potencjałem (ZIP) obecnego na Akademii Finansów i Biznesu Vistula, a którego twórczynią jest Anna Rękawek. Odnosi się zatem nie tylko do poziomu skuteczności kierunków rozwoju polityki edukacyjnej, ale również do roli nauczycieli i uczniów w dynamicznie zmieniającym się świecie, w perspektywie równie szybko zmieniających się systemów edukacyjnych.