UMÓW SIĘ NA INDYWIDUALNĄ KONSULTACJĘ Skorzystaj teraz

Strona główna / Nauka i badania / Nasze osiągnięcia / W piśmie Higher Education Research & Development ukazał się nowy artykuł prof. Krzysztofa Rybińskiego

W piśmie Higher Education Research & Development ukazał się nowy artykuł prof. Krzysztofa Rybińskiego

Nowy artykuł Prof. Krzysztofa Rybińskiego, zamieszczony w publikowanym przez wydawnictwo Taylor & Francis czasopiśmie Higher Education Research & Development (140 pkt na liście ministerialnej), nosi tytuł: „Assessing how QAA accreditation reflects student experience„.

Autor tak przedstawia go w abstrakcie: W artykule tym opracowano metodologię uczenia maszynowego do analizy związku między akredytacją uczelni a doświadczeniem studentów. Dotyczy 98 akredytacji uniwersyteckich przeprowadzonych przez Agencję Zapewnienia Jakości (Quality Assurance Agency – QAA) w Wielkiej Brytanii w latach 2012-2018 oraz 263 025 ocen uczelni w trzech kategoriach zamieszczonych przez studentów na stronie internetowej whatuni.com. Przetwarzanie języka naturalnego (NLP) służy do wyodrębniania cech z raportów akredytacyjnych. Cechy te są zmiennymi objaśniającymi w modelach automatycznej regresji liniowej, w których zmienną zależną jest doświadczenie ucznia, mierzone na podstawie ocen uczniów. Artykuł stwierdza, że ​​przeglądy instytucjonalne w latach 2012–2014 i przeglądy szkolnictwa wyższego z lat 2014–2016 wprowadzają w błąd opinię publiczną na temat doświadczeń studentów, podczas gdy przeglądy instytucjonalne oparte na wzmocnieniu w Szkocji w latach 2014-2018 zapewniają rzetelne wskazówki. Te ustalenia powinny doprowadzić do głębokiej refleksji na temat funkcjonowania systemu akredytacji uniwersytetów w Wielkiej Brytanii. Wnoszą również wkład w toczące się debaty na temat zaangażowania studentów w zapewnianie jakości szkolnictwa wyższego oraz tego, czy doświadczenie studentów jest wiarygodną miarą jakości uczelni. Ponadto w artykule wykazano, że modele uczenia maszynowego są użytecznymi narzędziami do porównywania raportów akredytacyjnych i mogą pomóc przyszłym studentom w wyborze uczelni.

Udostępnij ten post
Uczelnia realizuje projekty
współfinansowane ze środków Unii Europejskiej
Akademia Finansów i Biznesu Vistula

Akademia Finansów i Biznesu Vistula

Analityka biznesu i bezpieczeństwa Analityka biznesu i bezpieczeństwa online Konsultant Językowy w Biznesie Psychologia w biznesie Psychologia w biznesie online Studia azjatyckie: Japonia, Korea, Wietnam Logistyka Logistyka online Ekonomia Filologia angielska online Filologia angielska Zarządzanie Informatyka online Informatyka Architektura Zarządzanie w filii zagranicznej Akademii Finansów i Biznesu Vistula w Bristolu Zarządzanie Polsko-brytyjski program studiów z podwójnym dyplomem AFiB Vistula i London South Bank University Full-Stack Data Science Grafika Zarządzanie Ekonomia online Executive MBA Dekarbonizacja i Zrównoważony Biznes MBA – Dyplomacja Metodyka nauczania języków obcych Tłumaczenia specjalistyczne, język angielski Tester oprogramowania Administrowanie funduszami europejskimi Ekonomia Menedżer transportu drogowego Komunikacja techniczna Metodyka nauczania języka polskiego jako obcego i jako drugiego Finanse i rachunkowość z akredytacją ACCA Zarządzanie – Seminarium Doktorskie Dziennikarstwo i komunikacja społeczna Audyt i kontrola wewnętrzna w administracji i gospodarce Finanse i rachunkowość z akredytacją ACCA online Finanse i rachunkowość z akredytacją ACCA Finanse i rachunkowość z akredytacją ACCA online Finanse i rachunkowość z akredytacją ACCA Grafika Stosunki międzynarodowe Informatyka Zarządzanie online Zarządzanie online Stosunki międzynarodowe Zarządzanie Polsko-brytyjski program studiów z podwójnym dyplomem AFiB Vistula i London South Bank University Filologia angielska +43

Ta strona internetowa wykorzystuje ciasteczka (cookies), by polepszyć Twój komfort korzystania z naszej strony. Aby nadal móc korzystać z tej strony, musisz wyrazić zgodę na nasze wykorzystanie tych plików. Sprawdź szczegóły.